Gyaloghíd

Történelmi várostengely rekonstrukció

Ez az a helyszín – a Városligetből be, vagy oda kifutó történelmi (Városligeti fasor-Király utca-Deák tér-Deák F. /volt Nagy hajóhíd/ utca-Vigadó tér-hajóhíd- Buda, országút) várostengely –, amely a Budai Várat és a Tabánt, valamint a pesti Belváros legközepét összekötötte. E korábbi organikus kapcsolatot egy új zöld gyalogos és bringahíddal kívánjuk rekonstruálni. Fontos szempont azonban, hogy a híd semmiképpen sem önmagáért való, hanem a két városrész integrált fejlesztésének egyik igen fontos eleme.

E korábbi organikus kapcsolatot egy új zöld gyalogos és bringahíddal kívánjuk rekonstruálni.

Ennek révén valósulhatna meg az a cél, hogy az eredeti – kisebb-nagyobb szünetekkel jó ötszáz évig működő, és még csak alig több, mint másfél évszázada nem létező – híd Pest város északi, és Buda déli találkozási pontjánál újra álljon! Így visszatekintve nyilvánvaló, hogy ez a pont volt a lehető leglogikusabb helyszín. A mai városszerkezeti mélyrétegből, áramlás és funkcióanalízis segítségével kihámozható tanulság szerint pedig ma is ez a pont lenne a legalkalmasabb arra, hogy – hasonlóan a prágai Hradzsin és a Károly-híd révén megközelíthető nagyoldali központ, a Tyn templom közötti távhoz, (2700 m) – a légvonalban (csak 1800 m!) közelségben lévő történelmi központ, a Mátyás templom, valamint a pesti Belváros legsűrűbb közepe, a Vörösmarty tér találkozhasson egymással.