Gyaloghíd

Miért új híd, és miért nem valamelyik régi átalakítása?

Hídjainkon az év nagy részében az erős dunai szél miatt a sétálás nem kellemes, ezért a Károly-hídhoz, a firenzei Ponte Vecchióhoz, párizsi Pont Neufhöz, vagy a londoni Tate Modern gyalogoshídjához képest kevesen használják őket. Így nem is éljük meg lehetőségeihez méltón Budapest legnagyobb attrakcióját, a panorámáját sem. Ez a tapasztalat különösen igaz a Lánchídra, amely hónapokon keresztül részben a szél, a beverő eső, részben pedig a híd látképet eltakaró magas szerkezete miatt – a nélkülözhetetlen városi közlekedésszervezési funkciójáról, a létező és szükséges gyalogos áramlásoktól távoli elhelyezkedéséről nem is beszélve – alkalmatlan gyalogoshíd funkció betöltésére. Régi új hídra, mégpedig az átkelést jelentős mértékben fedett, szél és esővédett útszakaszokkal biztosító hídra van tehát szükség!


Az új híd deklarált, önmagán túlmutató üzenete, hogy kizárólag biciklisek és gyalogosok számára épül

A Zöld bringahíd üzenete

Az új gyalogos és kerékpáros híd egy motorizáción túli fenntartható világ üzenetét hordozza. Egy olyan erőteljes modern országét, amelynek ma élő cselekvő tagjai éppolyan innovatívak, mint az őseik. A Zöld bringahíd, mint minden jelentős folyó fölött kifeszülő épített alkotás, az ország alkotó és életerejének, műszaki és technológiai fejlettségének kifejezője. Identitást erősítő, büszkeségre okot adó, kortárs városi attrakció. Ezt a vonzerőt ebben az esetben egy újító gondolat hordozza: a bringahíd lényegében egy víz fölött függő park, amely műszaki értelemben is eleget tesz a fenntarthatóság mai minősített építészeti követelményeinek.